اقتصاد منو تو باهم

اخبار جدید اقتصادی ایران و جهان

اقتصاد منو تو باهم

اخبار جدید اقتصادی ایران و جهان

تراکت چیست و معنی تراکت ؟

طراحی تراکت تبلیغاتی


طراحی تراکت تبلیغاتی

تراکت چیست و معنی تراکت ؟

امروز میخواهیم در چارچوب آموزش طراحی تراکت و  در ارتباط با مدلی از تبلیغات صحبت کنیم که به طور مستقیم و غیر مستقیم روزانه با آن سر و کار داریم . واژه flyer یک واژه انگلیسی ست که در کشور ما این مدل تبلیغ جزو اگهی محبوب و مغرون به صرفه قلمداد می شود و همواره کسب و کار برای انتشار آگهی و معرفی کسب و کار این مدل را برای خود انتخاب می کنند . تراکت ها در قالب یک فرم کاغذی در ابعاد a4 ، a5 و  a6  به صورت تراکت رنگی و سیاه و سفید بر روی کاغذ چاپ می شود .

  

تراکت رنگی یا سیاه و سفید :

همانطور که برای شما ذکر شد ، انتخاب با شماست و می توانید در نسخه چاپی خود انتخاب کنید که تبلیغ تراکتی شما جزو کدام دسته باشد . هم می توانید در قالب یک فرم رنگی و هم به صورت سیاه و سفید تراکت خود را چاپ کنید .


سفارش طراحی کاور


تفاوت در چیست ؟

تفاوت بسیار بین نسخه رنگی و سیاه و سفید وجود دارد . به طوری که نمیتوان این دو را مقایسه نمود . چرا که هم کدام با ویژگی های ۳۶۰ درجه ای در مقابل هم چاپ می شوند . شما در طراحی تراکت رنگی می توانید از ابزار ها و طیف وسیع خلاقیت طراحی گرافیک بهره ببرید و با توجه به موضوع طرح ایده های نوآورانه ای ایجاد کنید  ، دستگاه ای چاپ رنگی با تکنولوژی های روز پیش رفته و میتوانید از کاغذ با جنس های متفاوت ، اعمال رنگ های ترکیبی بی نظیر و جذاب ، چاپ واقع گرایه و اختلاف کم از چیزی که شما در طراحی در قالب ( نمایش مانیتور ) با نسخه چاپ شده حس می کنید .


اما در سوی مقابل تراکت هایی وجود دارند که محدودیت های بسیاری در آن ها دیده می شود . محدودیت هایی نظیر :


رنگ ( صرفا سیاه و سفید و یا خاکستری )

عدم استفاده از عناصر گرافیکی جذاب و خلاقانه رنگی و قالبا دارای برجستگی و بعد طراحی

کاغذ های کم کیفیت و به نوعی یکبار مصرف !

به این نوع تراکت ( flyer ) ، نوع سیاه سفید می گویند . که اگر به دنبال یک تبلیغ ارزان ، تراکت ارزان و البته با توجه مقدار هزینه اندکی که برای آن میپردازید میخواهید  بازدهی بالایی هم برای شما به همراه داشته باشد . ما نوع سیاه و سفید را به شما پیشنهاد میکنیم . قیمت چاپ از هر ۱۰۰۰ برگ تراکت های سیاه و سفید به طور متغییر بین ۱۵ هزار تومان الی ۴۵ در سطح شهر تهران می باشد .


طراحی تراکت آنلاین

امروزه خدمات بسیاری به صورت آنلاین صورت میگیرد ، این موضوع نشان میدهد که کاربران ایرانی و مدیران شرکت ها تجاری و همچنین کسب و کار ها اعتماد خوبی به شرکت هایی نظیر شرکت ایده پردازان طراح من دارند و معتقد هستند که میتوانند با آسودگی خاطر طراحی خود را به ما بسپارند . در نظر داشته باشید اگر تمایل داشته باشید که طراحی خود را به صورت غیر حضوری و کیفیت بالای طراحی گرافیک تجربه کنید ، می توانید از سرویس های آنلاین مانند طراح من استفاده کنند .


از سوی دیگر شاید جزو افرادی باشید که به جای سپردن طراحی به یک شرکت میخواهید از سرویس خود طرح آنلاین بهره بگیرید و بدون داشتن دانش نرم افزار از ایده های از پیش آماده شده در قالب های تراکت آماده استفاده کنید . برای اینکار به صورت متمرکز وب سایت آنلاینی وجود ندارد که تنها به این موضوع بپردازد و صرفا طراحی تراکت آماده برای ایجاد کند . اما می توانید از سایت های فتوشاپ انلاین استفاده کنید .


نتیجه گیری این بخش :


اینکه طراحی تراکت خود را به شرکت می سپارید با طرح هایی که از قبل اماده و در اختیار شما قرار میگیرد . بسیار متفاوت است و فاصله بسیاری از یکدیگر دارند . هنگامی که طراحی خود را به وب سایت طراح من می سپارید ، این اطمینان به داده می شود که شما از یک طراحی جذاب ، هوشمندانه بر اساس موضوعو مشتری شناسی شما انجام می شود و این موضوع سبب تاثیر گذاری بیشتر تراکت شما در بین رقبا و همچنین مخاطبان خواهد شد .


برخلاف آن هنگامی که از طرح های اماده استفاده کنید ، تضمینی برای موفقیت شما در طراحی وجود ندارد . گاها برای شما شکست به همراه خواهد داشت ، چرا که در سرویس های این چنینی چندین طرح به صورت پیشفرض آماده می شود و شما به ناچار می بایست یکی را انتخاب و با متن های خود یکسان کنید . سوال اینجاست که آیا در بازار کسب و کاری که تبلیغات چاپی به ویژه تراکت ها تاثیر بسزایی در فروش شما دارند ، میتوان بدون در نظر گرفتن جذابیت اختصاصی طرح ، خلاقیت و اهمیت به موضوع طرح و مخاطب طرحی را چاپ نمود ؟ پاسخ ما ، خیر .


اما انتخاب با شماست .

منبع : 

تراکت رنگی یا سیاه و سفید

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.