اقتصاد منو تو باهم

اخبار جدید اقتصادی ایران و جهان

اقتصاد منو تو باهم

اخبار جدید اقتصادی ایران و جهان

جدول حقوق و مزایای کارگران در سال۹۷/مزد خود را چگونه محاسبه کنیم؟

اشتغال


جزئیات حقوق و مزایا و دریافتی کارگران اعم «حداقلی بگیران» و «سایر سطوح مزدی» برای سال ۹۷ اعلام شد.

به گزارش خبرنگار مهر، همه کارکنان تحت پوشش قانون کار مشمول مصوبه هفته گذشته شورای عالی کار در خصوص افزایش دستمزد می شوند. بر اساس مصوبه شورای عالی کار دستمزد سال جاری برای دو گروه از کارگران یعنی «کارگران حداقلی بگیر» و «سایر سطوح مزدی» متفاوت است.

  ادامه مطلب ...

پیش‌فروش یکماهه سکه فعلا متوقف شد/سامانه از دسترس خارج است

سکه


اگرچه دولت برای کنترل نرخ‌ها در بازار سکه و طلا، تصمیم به پیش فروش سکه در مقاطع مختلف کرده است، اما اکنون پیش فروش سکه یکماهه متوقف شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، دولت برای کنترل بازار سکه و طلا، اقدام به پیش‌فروش سکه در مقاطع مختلف کرده است که بر این اساس، قرار بر این بود که سکه در مقاطع مختلف زمانی یکماهه، سه ماهه، شش ماهه، یکساله و دوساله پیش فروش شود. بر این اساس اکنون بررسی‌های میدانی خبرنگار مهر حکایت از آن دارد که پیش فروش سکه در شعب بانک ملی در مقطع یکماهه متوقف شده است.

  ادامه مطلب ...

نارضایتی کشاورزان از اقدامات دولت/مجلس به نقض قانون رسیدگی کند

برداشت گندم


در حالی که دولت بعد از ۷ ماه تاخیر اعلام کرده نرخ خرید تضمینی گندم افزایش نخواهد یافت، کارشناسان معتقدند مجلس باید نقض قوانین خرید تضمینی توسط دولت را با جدیت پیگیری کند.

  ادامه مطلب ...

رشدناگهانی قیمت اوراق وام مسکن/کوچ نقدینگی از بازار«ارز» به «تسه»

ساخت و ساز


در حالی که تا دو روز گذشته قیمت اوراق تسهیلات مسکن به دلیل کاهش میزان معاملات مسکن، به کمتر از ۶۰ هزار تومان رسیده بود، امروز با رشدی چشمگیر،اوراق تسه ۶۰ هزار تومانی، ۷۷ هزار تومان فروش رفت.

به گزارش خبرنگار مهر، طی ماههای گذشته به دلیل جذابیت های بازار ارز و سکه، دلالان و سفته بازان در پی خرید و فروش دلار و سکه طلا بودند؛ به همین دلیل بازار اوراق تسهیلات مسکن(تسه)  در آرامش به سر می برد . اما از دیروز با اجرای سیاست تک نرخی کردن ارز، نقدینگی سرگردان در حال خروج از بازار سکه و ارز و حرکت به سمت بازار مسکن است؛ بر این اساس طی دو روز اخیر قیمت اوراق تسه بصورت چشمگیری افزایش یافته است.

  ادامه مطلب ...

ضرورت تدوین برنامه ۵ ساله اصلاحات اقتصادی

مهدی غضنفری


وزیر اسبق صنعت، معتقد است وقتی نرخ ارز به خاطر وجود فرآیندهای تباهنده افزایش می یابد، هیچ رئیسی در بانک مرکزی و هیچ دولتی قادر به کنترل بازار نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، دلار از روز گذشته در اقتصاد ایران تک‌نرخی شده است. اقتصادی که بازار ارزش مدتها به هم ریخته و آشفته بود. اکنون دولت وارد عمل شده و اعلام کرده که تمام مصارف ارزی خود را با نرخ دلار ۴۲۰۰ تومانی تضمین می‌کند. اما اینکه دلیل التهابات ارزی چه بود و آیا دولت موفق می‌شود آن را مهار کند هم موضوعی است که به نظر می‌رسد باید به آن پرداخته شود. واقعیت آن است که اقتصاد ایران به شدت از نرخ ارز تاثیر می‌پذیرد و هرگونه تصمیم‌گیری اشتباه در آن می‌تواند آثار جبران‌ناپذیری را داشته باشد. مهدی غضنفری، وزیر اسبق صنعت، معدن و تجارت اما معتقد است که باید جلوی فرآینده تباهنده در اقتصاد ایران را گرفت، در این صورت می‌توان منابع کمتری صرف کرد؛ اما ارزش بیشتری به دست آورد. گفتگوی ما با غضنفری از نظر گرامی تان می گذرد:

  ادامه مطلب ...