اقتصاد منو تو باهم

اخبار جدید اقتصادی ایران و جهان

اقتصاد منو تو باهم

اخبار جدید اقتصادی ایران و جهان

گمرک تولید پوشاک داخلی را تقویت کرد

اقتصاد > بازرگانی - عضو هیات مدیره اتحادیه تولید و صادرات پوشاک کشور گفت: وضعیت پوشاک کشور به دلیل واردات بی رویه بسیار نابه‌سامان بود و گزارش هایی در این زمینه به گمرک داده شد که خوشبختانه صدای ما را شنیدند و بخشی از مشکلات حل شد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از گمرک، رضا محمد جعفر عضو کار گروه ساماندهی واردات افزود: در فاصله جلسه اول تا در جلسه دوم که روز دوشنبه هفته گذشته برگزار شد تغییرات و اقدامات گمرک بسیار محسوس بود و باید از این سازمان تشکر کنم. 

  

وی ادامه داد: به طور معمول در پایان هر دولتی مشخص نیست که دلار چه آینده ای خواهد داشت، تولید کنندگان سرمایه گذاری خود را متوقف می کنند تا وضعیت به حالت ثابتی برسد اما برخلاف ادوار گذشته اکنون سرمایه گذاری در صنعت پوشاک بسیار افزایش یافته و اقدامات گمرک این اطمینان را به تولیدکنندگان داده تا سرمایه گذاری خود را عملی کنند. 


محمد جعفر تاکید کرد: اقدامات گمرک آنقدر ما را شوکه کرد که تولید کنندگان داخلی قوت گرفته است. 


عضو هیات مدیره اتحادیه تولید و صادرات پوشاک کشور گفت: سازمان حمایت باید به عرضه کنندگان و فروشگاه مراجعه کند تا کالایی که قرار است به دست مشتری برسد را رصد کند و از نحوه واردات و تولید آن با خبر شود. زمانی که کالایی به عنوان قاچاق مورد بررسی قرار می گرفت برخی افراد مدارکی را می آوردند که نشان می داد کالای آنها به صورت قانونی وارد شده اما اکنون با الکترونیکی شدن گمرک این کار متوقف شده است. 


عضو کار گروه ساماندهی واردات افزود:  موضوع دیگر که در گمرک بررسی شد و مبادی ورودی را تحت کنترل قرار دادند؛ ورادات پوشاک از کیلویی به ثوب بندی تغییر یافته است.


وی با اشاره به قیمت گذاری کالاهای وارداتی تصریح کرد: از کف فروشگاه و نحوه قیمت گذاری پوشاک مشخص است که اقدامات گمرک تاثیر گذاشته و نظارت ها روی واردات بیشتر شده تا تولید داخل با قدرت بیشتری بتواند کار خود را ادامه دهد. از این نظر می توانم بگویم که این تغییر در بازار ملموس شده است.


این مقام صنفی ادامه داد: وزارت کشور باید در بخش هایی به گمرک و وزارت صنعت کمک کرده و استانداران را همراه کند. کوله بری،ته لنجی و بازارچه ای  در اختیار گمرک نیست و خیلی به صنعت پوشاک ضربه می زند. البته بر اینکه کار زیادی می برد شکی نیست اما باید این موضوع به صورت تدریجی حل شود و برنامه ای در این رابطه داشته باشند.

http://www.khabaronline.ir/(X(1)S(yq2t22a1eu054veqfyhvewdb))/detail/657040/Economy/commerce

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.